De samenwerking tussen ’t Zoete Huys en Before Sales begon toen Marjon en Melvin overburen werden van Job in de Waterstraat in Zaltbommel. Buren en mede-ondernemers, het was niet meer dan logisch dat Before Sales de nieuwe website voor ’t Zoete Huys zou gaan ontwikkelen.
De basis
Er is begonnen met een pre-made template van Elegant Themes, wat vervolgens helemaal gepersonaliseerd is naar de smaak en stijl van ’t Zoete Huys. De website moest de sfeer van het fysieke winkeltje overbrengen, en je moest er ook trek in chocolade van krijgen. Het kleurenpalet is uitgekozen om de authenticiteit van de winkel goed weer te geven, en bruin en cacao gaan uiteraard hand in hand.
Speels
“Vooral niet te strak” was het devies, want dat is de winkel ook niet. Om de speelsheid van de winkel terug te laten komen in de nieuwe website is er gekozen om gebruik te maken van hier en daar bewegende afbeeldingen en tekst. Niet te veel en te vaak, we willen uiteraard niet dat de bezoeker er duizelig van wordt. Om de vele foto’s te vergezellen zijn getekende elementen toegevoegd aan de achtergrond of ter decoratie. De foto’s zijn niet allemaal hetzelfde formaat of hetzelfde uitgesneden. De variatie in de ronde hoeken geeft een verrassend en leuk effect. Uiteraard is het een passend geheel geworden, maar niet alles is hetzelfde, en de website is zeker niet saai om te bekijken.
Persoonlijk
De website is net zoals de service in de winkel: heel persoonlijk. De vele foto’s maken de website een uithangbord voor de winkel. Er is goed duidelijk wat je in ’t Zoete Huys kan kopen, maar ook wat online de mogelijkheden zijn voor bedrijven om contact op te nemen voor relatiegeschenken en zakelijke cadeaupakketten. Een toegankelijk contactformulier waar veel naar verwezen wordt, zorgt ervoor dat je je praktisch in de winkel waant om te vragen naar de mogelijkheden. Of je nou kleine of grote wensen hebt, je kan voor alles wat betreft chocolade en snoepgoed bij ’t Zoete Huys terecht, zowel in de winkel als online.